FAQS

1. Algemeen

Home Society is vooralsnog alleen groothandel. Bent je een consument en wil je onze producten kopen? Dan zijn hier onze verkooppunten te vinden. Wil je onze Bridgewater Candles kopen? Dat kan bij een van de Home Society retailers in de shop locator of hier online: bridgewatercandles.nl

Je kunt zeld een aanvraag doen voor Home Society Retailer via dit formulier. Daar vind je ook meer informatie over de voorwaarden. Wij gaan na of je aan onze criteria voldoet en nemen binnen enkele dagen telefonisch of per mail contact met je op. Hou je mailbox (en spamfolder) in de gaten.

Naast ons brede assortiment huis- en interieur decoratie van ons eigen merk Home Society zijn wij ook al meer dan 22 jaar de officiële importeur van Bridgewater Candle Company geurproducten. Wij verkopen Bridgewater interieurparfums en geurkaarsen, body care en wasverzorging  voornamelijk in Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Italië.

Je kunt de beschikbaarheid van een artikel zien op onze website. Klik gewoon op het gewenste artikel en de beschikbaarheid wordt zichtbaar waar je het aantal artikelen dat je  wil bestellen kunt invoeren. Als het artikel op vooraad is wordt een groene lijn en veld getoond. Is het oranje? Dan is het momenteel niet op voorraad. Je kunt meer informatie krijgen als je op de kleine "i" (infoteken) rechts boven de groene (of oranje) lijn klikt. Daar kun je ook zien wanneer het artikel weer op voorraad is.

Milieuvriendelijkheid begint met bewustzijn. De laatste jaren probeert Home Society het milieu in het oog te houden bij de productie van onze goederen, productontwikkeling en toeleveringsketen. Wij zijn zeker geen milieupioniers, maar iedereen begint ergens en wij geloven in een groenere toekomst van Home Society. Kleine stappen die we al in onze dagelijkse activiteiten hebben geïmplementeerd: We hebben bijvoorbeeld gekozen voor DHL als vervoerder die zijn CO2-uitstoot compenseert. Dat betekent dat alle pakketten die je van ons ontvangt klimaatvriendelijk worden geleverd.  Lees HIER meer over duurzaamheid.

1: scroll helemaal naar onderen in de nieuwsbrief die je hebt ontvangen en klik op "unsubscribe from this list"

2: Dan kun je jezelf vervolgens weer inschrijven met een ander email adres via de link op onze website. Of klik hier voor een directe link.

 

2. Webshop & Klant Account

Met de optie "shop the look" kun je met een paar klikken producten shoppen die op onze lifestyle foto's te zien zijn. In het menu onder inspiratie of klik here. De bovenste afbeelding op die pagina legt uit hoe het werkt.

1. Ga naar "Mijn orders" of "Mijn verzonden weborders".

2. Hier kun je de bestelling aanklikken en

3. Klik op "export PDF" om de orderbevestiging te downloaden.

1. Ga naar "mijn orders" of "Mijn verzonden weborders"

2.  Klik op het vergrootglas rechts om order details te bekijken

3. Klik op "Excel". Het bestand wordt automatisch gedownload. De barcodes en prijzen zijn ook te vinden in het bestand.

1. Ga naar "Mijn orders" of "Mijn verzonden weborders" 

2. Klik op het wolkje met downloadsymbool rechts van de orderregel

De download van de afbeeldingen in een zip-bestand start automatisch.

1. Ga naar "mijn orders" of "mijn verzonden weborders".
2. Klik op het vergrootglas
3. Klik op "stock-producten naar winkelmandje".
4. De artikelen worden toegevoegd aan je winkelmandje.
Lees de notities
Controleer de bestelhoeveelheden en
5. je bent klaar om af te bestellen.

1. Ga naar "Mijn facturen".

2. Klik op de factuur.

3. Klik op "PDF-versie"

De download zal automatisch starten.

Zorg ervoor dat je ingelogd bent.

1. Ga naar "INSPIRATIE" in het menu.

2. Ga naar "Downloads".

3. Klik op "Image library" en dan op "Image Library URL".

1. Klik op de productpagina op "i".

2. In de pop-up wordt het naast "afmetingen" weergegeven.

Ja, de prijzen bevatten nog geen BTW.

Je hebt je klantnummer per email ontvangen bij je inschrijving bij Home Society. Je kunt dit klantnummer ook terugvinden op onze facturen. Als je je wachtwoord vergeten bent kun je op de volgende link klikken om een nieuw wachtwoord aan te maken: Wachtwoord vergeten

Het is fijn als klanten bij jou in de buurt jouw winkel kunnen vinden in onze shop locator. Daarom vind je alle Home Society-winkels op de kaart in de winkelzoeker. Kun je die van jou daar niet vinden? Geen probleem! Twee keer per jaar verversen we de database met alle (nieuwe) klanten. Het kan dus even duren tot de volgende keer dat je gegevens door ons systeem worden ingelezen. Heb nog even geduld. Wil je niet gevonden worden in de shop locator? Mail ons dan info@homesociety.nl

1. Ga naar "Mijn Voorkeuren"

2. Pas aan naar wens. Zoals ook "E-mail taal"

3. Levering

In Nederland worden orders hoger dan €300 (excl BTW) franco geleverd. Voor orders onder de €300 worden  €15 verzendkosten in rekening gebracht. Voor leveringen buiten Nederland gelden andere leveringsvoorwaarden. 

Land

Order bedrag lager dan:

Verzendkosten:

Standard - Austria

€750

€50

Standard - Belgium

€300

€15

Standard - Czech Republic

€1,500

€150

Standard - Denmark

€500

€50

Standard - Estonia

€1,500

€150

Standard - France

€500

€30

Standard - Germany


€400

€20

Standard - Greece


€1,500

€150

Standard - Ireland


€1,500

€200

Standard - Italy


€1,000

€50

Standard - Luxembourg


€400

€20

Standard - Netherlands

€300

€15

Standard - Portugal

€1,500

€200

Standard - Slovakia€1,500€150

Standard - Spain


€1,500

€200

Standard - Sweden


€1,500

€150

Standard - Switzerland


€5,000

€125

Standard - United Kingdom


€1,500

€200

Je kunt de overeengekomen geschatte verzenddatum zien in de orderbevestiging die wij je per e mail hebben gestuurd. Om de status van je bestelling nauwkeurig te kunnen volgen, kun je deze controleren in je online klantenaccount. Klik gewoon op "Mijn zendingen".

Het spijt ons dat je bestelling niet is aangekomen zoals je dat van ons mag verwachten. Maar maak je geen zorgen, wij zorgen ervoor dat het in orde komt. Om een claim in te dienen bij ontbrekende of beschadigde artikelen, gebruik je het beste ons claimportaal via https://form.jotform.com/231091665418356. Dit is de snelste en meest efficiënte manier om je melding te registreren.

Heb je specifieke vragen of lukt het niet via het portaal? Neem dan contact op via claims@homesociety.nl. Zorg ervoor dat je klantnummer, leveringsbonnummer en foto’s van eventuele beschadigingen bijvoegt als bijlage (niet in de tekst).

Let op: meldingen via sales agenten worden niet in behandeling genomen.

Als je niet alle artikelen die op de leveringsbon staan hebt ontvangen, controleer dan allereerst het aantal dozen dat je had moeten ontvangen. Als het aantal dozen niet compleet is, wacht dan 1 of 2 dagen op de resterende pakketten. Leveringen vinden vaak in de loop van enkele dagen plaats. Artikelen die niet konden worden geleverd, worden op de leveringsbon vermeld onder het kopje Mijn open orderregels. Deze artikelen worden dan op een later tijdstip geleverd.

Controleer onze leveringsbon voor de ontvangen artikelen. Wij pakken zo efficiënt mogelijk in, wat betekent dat sommige artikelen over meerdere dozen verdeeld kunnen zijn. Gelieve alle dozen uit te pakken alvorens ontbrekende artikelen op te eisen.

Blijken er na controle toch artikelen te ontbreken? Dien je claim dan in via ons claimportaal: https://form.jotform.com/231091665418356. Dit is de snelste en meest efficiënte manier.

Heb je toch nog vragen? Neem contact met ons op via claims@homesociety.nl.

Wij doen ons best om uw bestelling in één zending te verzenden. Het kan voorkomen dat door de beschikbaarheid van grondstoffen en de soms nog opspelende corona restricties in de landen van herkomst de levertijden langer zijn dan wij zouden willen. Daarom kunnen wij niet voorkomen dat je bestelling in deelzendingen wordt geleverd. Wanneer het mogelijk is,leveren we alvast een deel van je bestelling. Wanneer je zending ons magazijn verlaat, maakt ons systeem de factuur aan en ontvang je een e-mail met een link naar DHL. Via deze link kun je je zending volgen vanaf het moment van verzending tot het moment van levering.

Let op: Omdat elke doos een eigen traceernummer heeft, behandelt DHL je  zending niet als één zending, maar als 3, 4 of 5 zendingen, afhankelijk van het aantal dozen in de zending. Deze dozen horen niet bij elkaar, dus het is mogelijk dat een deel van de zending de ene dag aankomt en de overige doos of dozen een dag of twee later. Wacht een paar dagen na de eerste levering voordat je contact met ons opneemt over de resterende pakketten. Artikelen die nog niet leverbaar zijn, worden in backorder gehouden en op een later tijdstip geleverd. Indien je dit niet wenst, kun je dit bij ons aangeven en zullen wij de na bestelling annuleren.

Ja, dat kun je zelf regelen! Dat kan heel eenvoudig in de Mijn DHL app. Dit kan vanaf het moment dat je pakket over de sortering rolt totdat de bezorger op de bel drukt.

Dat kan! Informeer ons tijdig vooraf per telefoon of e-mail zodat we het voor je  klaar kunnen zetten.

4. Betaling & facturen

Onze standaard betaalmethode is vooruitbetalen. Als je kiest voor vooruitbetaling, verzenden wij de goederen over het algemeen de dag nadat je betaling is ontvangen. Houd er rekening mee dat het eindbedrag op de tweede factuur bij vooruitbetaling niet altijd €0 is. Dit is alleen het geval als we alle bestelde goederen kunnen leveren. Mocht een artikel niet leverbaar zijn, dan kan er een creditbedrag op de eindfactuur verschijnen.

Als je gebruik maakt van de betalingsconditie netto 30 dagen of automatische incasso, verzenden wij de goederen op de dag dat je de factuur ontvangt. Onze facturen worden altijd per e-mail verzonden, niet per post.

Je ontvangt van ons een factuur per mail voor artikelen die klaar zijn voor verzending. Het kan zijn dat dit niet de gehele bestelling betreft, omdat wij vaak genoodzaakt zijn om deelleveringen te doen. Wij verzenden de goederen binnen 2 dagen na ontvangst van het bedrag. Indien je hebt gekozen voor vooruitbetaling, ontvang je na verzending van de goederen een tweede factuur met de bevestiging van je betaling en het eindbedrag van €0,- 

5. Bestel

Je kunt je backorders zien in "Mijn openstaande orderregels" in je klantenaccount online. Daar zie je ook de geschatte leverdatum voor elk artikel. Zodra er voldoende artikelen beschikbaar zijn voor een zending, sturen wij (een deel van alle producten uit) de backorder naar je toe.

Je kunt gewoon opnieuw een bestelling plaatsen in onze webshop met de gewenste artikelen. Als je wil kun je in het opmerkingenveld aangeven dat wij deze bestelling samen met de bestaande bestelling moeten versturen. Je kunt ons ook een mail sturen met de gewenste artikelen dan plaatsen wij deze bestelling voor je.

Als je een tweede bestelling online plaatst, neem dan contact met ons op, zodat we ervoor kunnen zorgen dat je levering franco vrij is als dit geldt voor het  gezamenlijke nieuwe factuurbedrag excl. BTW.

Vul de kortingscode in het opmerkingenveld van je bestelling in. Wij verwerken je bestelling en zorgen ervoor dat de korting wordt verrekend of dat de actie aan je bestelling wordt toegevoegd.

6. Showroom & Beurzen

Jazeker, je kunt onze showrooms in Lisse, Zwinderen of Brussel op afspraak bezoeken. Twee keer per jaar vernieuwen we de showroom en presenteren wij onze nieuwe zomer en winter collecties. Houd onze website en nieuwsbrief in de gaten om een uitnodiging te ontvangen voor de nieuwe shows. Alle informatie over onze showrooms vind je HIER.

De showroom data worden altijd aangekondigd in onze nieuwsbrief voordat de nieuwe collecties worden gelanceerd. U kunt zich HIER aanmelden voor de nieuwsbrief (Link naar Nieuwsbrief aanmelden).  Je kunt de showroom  bezoeken op onze "Showdagen" of individuele afspraken maken met onze sales agent Andre van Aurich (andre@homesociety.nl) of contact opnemen via  info@homesociety.nl

In Brussel kun je de showroom altijd zonder afspraak bezoeken op maandag van 10:00-18:00 uur. Of neem contact op met onze sales agent Linda Deboelpaep (lindadb@homesociety.nl)

Meer info HIER.

Als u onze showroom niet persoonlijk kunt bezoeken, geven onze verkopers u graag een rondleiding door de showroom met een videogesprek. U kunt bij hen bestellingen plaatsen net als wanneer u zelf in de showroom staat! Dat is nog eens makkelijk bestellen - thuis vanaf uw bank!

Ja, we tonen onze nieuwe collecties twee keer per jaar op verschillende beurzen. Meestal nemen we deel aan de volgende beurzen:

Nordstil Hamburg - DE (januari)

TrendZ Gorinchem - NL (januari)

TrendSet München - DE (juli)

 Meer info: HIER

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbriefof op onze website.

7. Cash & Carry

Een deel van de collecties kun je  kopen bij de cash & carry centra:

Tica Aalsmeer

Trends & Trade Venlo 

Trademart Brussel

Neem contact op met de cash & carry waar je het product hebt gekocht. Je word daar geholpen met de claim- en retourprocedure.

Ja, dat is mogelijk. Je kan contact opnemen met het cash & carry centrum.

8. Verkoopagenten

Een overzicht van al onze verkoopagenten inclusief hun reisgebied vindt u op de volgende pagina: Home Society team

Als je weet wie de sales agent van je  regio is, kun je altijd contact met hem of haar opnemen.

App ze een bericht of bel ze op. Je vindt hun contactgegevens hier: Home Society Team

Daar kan je ook zien welke sales agent beschikbaar is voor jouw regio.

9. Marketing & Pers

Je kunt alle foto’s die je in onze beeldbank kunt vinden downloaden en gebruiken. We updaten deze regelmatig met nieuwe collectie foto's. Wanneer je onze foto’s gebruikt op sociale media, zorg er dan voor dat je altijd de hashtag #homesociety gebruikt of Home Society markeert in de foto of bijschriften.

Raadpleeg de volgende contactpersonen:

-          Marketing & Website:  Arie arie@homesociety.nl

-          Marketing, e-mail en sociale media: Lisa lisa@homesociety.nl

-          Marketing, Pers & Producten: Isabelle isabelle@homesociety.nl